Gili Time

18 oktober 2017 - Gili Air, Indonesië

Nadat we in het noordwesten van Lombok in de haven van Bangsal zijn afgezet pakken we de boot naar Gili Air. Het is ongeveer 20 minuten varen naar het eerste eiland van de drie Gili’s. We zijn vorig jaar ook al eens op dit eiland geweest. Het is er zo goed bevallen dat we er dit jaar weer naar toe willen. Het eiland is klein, er is geen gemotoriseerd verkeer en er hangt een relaxte vibe. Ook het duiken en snorkelen is hier erg mooi. Daarnaast kun je er heerlijk eten en drinken. We hebben besloten om naar dezelfde accomodatie te gaan als vorig jaar. Het is kleinschalig, ligt pal aan zee en er werken leuke mensen. Ze hebben nog een bungalow vrij. Ze vragen 600.000 IDR (37,50) per nacht. Dat is wel erg prijzig vinden wij. We krijgen er nog 100.000 IDR afgepraat maar meer ook niet. We besluiten om er toch in ieder geval een nacht te blijven. We relaxen die dag aan het zwembad en Berend gaat naar de duikschool om een paar duiken te plannen. Ik laat me weer eens heerlijk onder handen nemen bij de massagesalon. Berend heeft ondertussen de manager gesproken en er nog eens 100.000 IDR af kunnen praten. Dus we zitten er voor 25 euro per nacht incl. ontbijt. Als we later op de avond op pad gaan om iets te eten zien we de manager. Oooooh, nu weet ik het weer zegt hij! Jij was die dame die vorig jaar lavendel heeft achtergelaten. Ik lach maar een beetje mee want ik weet nergens niks van? Hij vertelt dat ze de lavendel hebben geplant. Hij verwart me zeker met iemand anders. Pas veel later valt het kwartje!! Vorig jaar had ik heel veel kleine cadeautjes meegenomen om mensen te bedanken. Naast ze een fooi te geven ook nog iets persoonlijks te geven. Ik had allerlei Hollandse bloemzaadjes in de kamer als bedankje achtergelaten. Leuk om te horen dat ze het geplant hebben, en het spreekwoord wie zaait zal ook oogsten is hier wel van toepassing. We hebben een heerlijke week op Gili Air. Berend maakt een paar mooie duiken. We eten verse vis van de barbecue en  drinken cocktails. We wandelen en fietsen het eiland rond. We luieren wat. In één woord heerlijk!!

We hebben met Marlon afgesproken dat we de laatste week van onze vakantie samen zullen doorbrengen. We besluiten om vanaf Gili Air de boot te nemen naar Padang Bai op Bali en daarna zullen we worden afgezet in ons huisje in Sanur. De bootreis van de Gili’s naar Bali en visa versa zijn nogal berucht. Regelmatig worden er meer tickets verkocht dan er plaats is, zijn er weinig of geen reddingsvesten aanwezig en is er geen radio aan boord. Daarnaast is de zee tussen de Gili’s en Bali nogal erg onstuimig, en niet te vergeten varen we ook nog eens in de buurt van een vulkaan die op uitbarsten staat. In het woud van alle ‘snelle mannetjes’ op het eiland boeken we via een tip van de duikschool. Op hoop van zegen zullen we maar zeggen!

1. Veronique:
    27 oktober 2017
    wauw dus dit is nou het bounty gevoel! Geniet ervan en vooral ook van de laatste week met jullie familie :)
  2. Pa & Ma Klaessen:
    28 oktober 2017
    Lieve Grace,
    Wij hoeven ons gelukkig niet meer ongerust te maken . Zijn verheugd dat de
    operatie van Ibrahim okay is. Geniet nu nog van de laatste dagen en alles goed verlopen is. Wij waren toen met een boot van gevaren door straat Bali naar de overkant Oost Java. Een bijzondere oversteek. Blijf genieten van de
    tijd die jullie daar nog rest. Liefs Ma & Pa
  3. Hans Michels:
    31 oktober 2017
    Hoi Grace. Goed te horen dat de operatie goed is verlopen en dat het manneke het goed maakt. Dat is toch net iets makkelijker afscheid nemen. Ik hoop dat je vanaf deze week ook hier weer genoeg rust kunt vinden. Tot binnenkort. Liefs. Hans