Jakarta

23 maart 2016 - Jakarta, Indonesië

Gisteren op tijd naar Schiphol vertrokken. We werden verwelkomd door bewapende marechaussees langs de weg. Ze waren in opperste paraatheid. Ook was er bij de douane en handbagagecheck extra controle. Wel te begrijpen uiteraard.

De vlucht is verder goed verlopen. Na bijna 16 uur vliegen landen we in Jakarta. Het is kwart voor 6 en het is al donker. Bij de douane geen problemen gehad. Uiteindelijk naar buiten gelopen. De vochtige warmte slaat me als een natte handdoek in het gezicht. Buiten staat een hele lange rij mensen te wachten op de taxi. We hadden geen zin om te wachten dus hebben we een duurdere optie genomen. Wat een metropool is Jakarta. Veel hoogbouw, dure hotels en flitsende reclameborden langs de weg. Binnen 3 kwartier waren we bij het hotel. Snel onze spullen naar binnen gegooid en op zoek naar eten. Op straat raast het verkeer en op de stoep vind je allerlei eettentjes. Alle eettentjes hebben zo ieder hun specialiteit. Veel mensen zitten, hangen en lopen op straat. De eetgeuren worden vermengd met kreteklucht en uitlaatgassen. We hebben een tentje gevonden. Kania besteld ook voor mij. Nasi uduk met pecel lele. Dat is rijst met allerlei frutsels en catfish. Uiteraard ook es jeruk met veel suiker. We krijgen ieder een klein bakje water met citroen om je handen te wassen. Zo en dan nu selamat makan. Eerlijk gezegd niet heel erg opgelet hoe het werd bereid maar ik wilde mij deze eerste eetervaring op Java niet ontzeggen. Het was heerlijk! De maaltijd en het drinken kostte omgerekend 1,50 euro. Morgen maar eens afwachten of het wel zo verstandig was :))

1. Martin:
    23 maart 2016
    Hoi Grace, fijn te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen. En die beschrijving van het eten...HEERLIJK! Geniet van alles!
  2. Grace:
    Hoi Martin,
    Jij zou je hart hier ook gerust kunnen ophalen met al dat lekkere eten!!
  3. BB:
    Hey Grace,
    Fijn om te horen dat de reis zonder problemen is verlopen.
    Klinkt lekker hoor dat eten.
  4. Thea Weijers:
    29 maart 2016
    Hee Grace,
    Wat fijn te lezen dat je goed bent geland en dat Jakarta je goed heeft ontvangen. Herinneringen van mijn bezoek komen weer naar boven en de eetluchtjes ruik ik hier.